"UBUNTU:BEN BİZ OLDUĞUMUZ İÇİN BEN’İM

“Afrika’da çalışan bir Antropolog bir kabilenin çocuklarına bir oyun oynamayı önerir,ağacın altına koyduğu meyvalara ilk ulaşanın ödülü o meyvaları yemek olacaktır.Onlara “hadi, şimdi başlayın birinci …

olan ödülü alacak” der.O anda bütün çocuklar elele tutuşur, koşup ağacın altına beraber varırlar ve hep beraber meyvaları yemeye başlarlar.Antropolog neden böyle yaptıklarını sorduğunda şu yanıtı verirler;Bu UBUNTU’ dur, nasıl olurda diğerleri mutsuz iken birimiz o ödülü yiyebilir ki?Ve UBUNTU’ nun anlamını açıklarlar onların dilinde UBUNTU “Ben biz olduğumuz için “Ben’im” demekmiş!

Ruhsal Büyüme... kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

GEÇMİŞİNİZLE KAVGA ETMEYİN

 Geçmiş yaşandı ve bitti ,bunu değiştiremeyiz.Ama geçmiş hakkında düşüncelerimizi değiştirebiliriz. Geçmişte yaşadığımız acılar yüzünden, şimdiki anı yaşayamamak, kendini cezalandırmaktan başka bir şey değildir. Eğer her şeyin umutsuz bizim de KURBAN olduğumuz …

inancını seçersek.Hayatımıza zaten seçtiğimiz inancı çekip onu yaşamaya başlarız. Bu saçma olumsuz düşünce inançları bırakmamız gerçekten hayati önem taşıyor. Bizi destekleyen geliştiren inançlar bunlar değildir. Unutmamak lazım. Kendi yazdığımız senaryonun içinde oynuyoruz.Kendinize hangi rolü layık görmüşseniz onu yaşayacaksınız..

Serap Özger

Ruhsal Büyüme... kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Başarmak için…İhtiyacın Olan Herşeye Sahipsin…Yani Kendine…

Bir dilek tutun ve bırakmayın peşini, hayal edin ve peşinden gidin, hayal ettiğiniz her şey gerçektir peşinden gittiğiniz sürece…

Günaydınn Dostlarim. Bir dilek tutun ve bırakmayın peşini, hayal edin ve peşinden gidin, hayal ettiğiniz her şey gerçektir peşinden gittiğiniz sürece...Umalım ki,bu gün hepinize, hiç ummadığınız yerlerden çok büyük güzellikler gelsin.Bunu yürekten diliyorum, hepimiz için.Bugün yaşamımdaki her olumlu şeyi görmeyi niyet ediyorumBugün bolluğu görmeye niyet ediyorum.Güneş üzerinize doğsun ve mutluluklar yakanızı bırakmasın.Sevgiyle,saygıyla,aşkla , çiçekle kalın....Bugün her gününüzden daha güzel OL-SUNN ♥ OLDU BİLE Bir dilek tutun ve bırakmayın peşini, hayal edin ve peşinden gidin, hayal ettiğiniz her şey gerçektir peşinden gittiğiniz sürece…
Umalım ki,bu gün hepinize, hiç ummadığınız yerlerden çok büyük güzellikler gelsin.
Bunu yürekten diliyorum, hepimiz için.
Bugün yaşamımdaki her olumlu şeyi görmeyi niyet ediyorum
Bugün bolluğu görmeye niyet ediyorum.
Güneş üzerinize doğsun ve mutluluklar yakanızı bırakmasın.Sevgiyle,saygıyla,aşkla , çiçekle kalın….Bugün her gününüzden daha güzel OL-SUNN ♥ OLDU BİLE

 

Panayot Edvırt Yorgiadis

Günaydın, Günaydın herkese

Bak yeni gün bereketle, sevgiyle, umutlarla doğuyor.

Mutlu olmak için yeni fırsat veriyor.

Hayallerindeki mutluluğa bir adım daha yaklaştığın,

Dertten kederden uzaklaştığın,

Her şeyin gönlünce olduğu, …

  Sımsıcak Sevgilerin yüreğini ısıttığı

Güzel ve hayırlı bir  gün olsun..

Sağlıklı olun, mutlu olun.

Sevgiyle kalın.

Günaydın, Günaydın herkese

Kaynak: Yaşamsal Gelişim

Hepimiz bencilliğimiz, öfkemiz ve önyargılarımız yüzünden mutsuz sonlara sürüklemiyor muyuz kendimizi? Sonra ahmakça soruyoruz ‘’Bu hikaye neden mutlu sonla bitmedi?

Minik bir uğur böceği yaşarmış bir ormanda. Dokunsan incinecek kadar narin, kırılgan ve güzel. Bu minik uğur böceği beyaz bir çiçeği ararmış koskoca ormanda. Çiçek, yalnızca kışın en soğuk, en yağmurlu ve en karamsar gününde açar, siyah yapraklarının arasından mucize yaratarak usulca süzülüp büyülermiş görenleri. Güneş doğar doğmaz solar ve yeniden toprağa karışırmış. Minik böcek umutla her çiçeğe konup, bu kez buldum der, sonra yanıldığını anlayıp kanatlarını açar uzaklaşırmış. Konduğu her çiçekte bir beneğini bırakırmış, güzelliğinden biraz daha yitirerek, biraz daha diğerlerine benzeyerek her gidişinde beyaz çiçeğin hayaliyle çırparmış minik kanatlarını.

Bir gün hava çok kararmış, şimşekler bulutlara sinirlenip şiddetle kükremişler, kocaman kocaman damlalar yutmaya başlamış her bir yanı. Böcek endişeye kapılmış, korkmuş ne yapacağını bilmeyerek ordan oraya uçmaya başlamış. Kocaman yağmur damlası gökten kendisine doğru süzülürken bataklığa doğru tüm gücüyle kaçmış. Eğer gücü biterde düşerse öleceğini biliyormuş burada. Gördüğü her çiçeğe sığınmaya çalışmış ama nafile. Git buradan! Diye bağırıyorlarmış, biz kendimizi bile zor taşıyoruz! Çaresiz kurumuş bir dala konmak zorunda kalmış minik böcek. Öyle korkmuş, öyle savunmasız kalmış ki ilk rüzgarda dalın üzerinden savruluyormuş ama kanatlarından biri dalın üzerindeki dikene takılmış. Rüzgar sinirlenip gitmiş. “Heeeeyyy ne işin var senin burada!” Diye söylenmiş dal. “Git buradan!’’ ‘’Gidemem’’ demiş böcek. “Gidecek hiçbir yerim yok benim.” Dal; “Bizde ateş böceklerine yer yok!” “Ama ben ateş böceği değilim ki ben uğur böceğiyim” demiş bizimki. “Öyleyse beneklerin nerede? Kimi kandırdığını sanıyorsun sen!” demiş dal. Gerçektende uğur böceği fırtınadan kaçarken tüm beneklerini sığınmaya çalıştığı çiçeklerde düşürmüş.

Artık kimse benim uğur böceği olduğuma inanmayacak diye düşünmüş bizimki. O kadar üzülmüş ki beyaz çiçeği bulma umudundan vazgeçip kanatlarını daldan aşağı bataklığa doğru bırakmış. İşte şimdi yalnızca sıradan bir böceğe benziyorum demiş dala. Dal olup biteni anlamamış. Gördüklerime inanmak varken basit bir böceğin lafına mı kanıcam demiş. Biraz zaman geçince hava iyice kararmaya, etraf soğumaya, şimşekler daha da kızmaya başlamışlar. Dalın rengi atmaya başlamış, İçi içine sığmıyor, başı patlayacakmış gibi ağrıyormuş. Birden dal çatlamaya başlamış. Böcek bir oraya bir buraya savruluyormuş. Düşmemek için sımsıkı tutunuyormuş ama nafile. Elleri parçalanıp kanamaya başlayınca artık bir umudum kalmadı deyip gevşetmiş avuçlarını. Dal, avuçlarının arasından sıyrılıp kopmuş. Böcek bataklığa doğru düşmeye başlamış. O sırada parçalanan dalın içinden büyüleyici, bembeyaz bir çiçek görünmüş.

Etrafına ışık saçarak karanlığı aydınlatıyormuş. O an anlamış böcek onca zamandır aradığının, uğruna başkalaşıp sıradanlaştığı güzelliğin bu çirkin dalın içinde gizlendiğini. Ama artık çok geçmiş. Çünkü ne dal, onun uğur böceği olduğuna inanmış ne de böceğin onca zamandır aradığı bu çiçeğe uçacak kanatları kalmış. Çiçek, daha güneş doğmadan solmuş. Güzelliğini gören tek böcek ona gelmediği için. Ve böcek dalın inançsızlığı yüzünden bataklığa saplanıp ölmüş, öfkesine yenilip kanatlarından vazgeçtiği için. Hepimiz bencilliğimiz, öfkemiz ve önyargılarımız yüzünden mutsuz sonlara sürüklemiyor muyuz kendimizi? Sonra ahmakça soruyoruz ‘’Bu hikaye neden mutlu sonla bitmedi?’’

Sinem Çetin

HAYAT KESİNLİKLE; Yaşamında kimse için KURBAN olmadan, kimseyi KURBAN etmeden yaşamaktır

HAYAT KESİNLİKLE; Hisseden yüreğin, gören gönül gözünün olduğuna inanmaktır. HAYATKESİNLİKLE; Hızlı yaşayıp yaşlanmaktan çok, yaşam öğretilerini iyi kavramaktır. HAYAT KESİNLİKLE; “Keşke” li gecelerin ardından, “İyi ki” li günlere gülümseyiştir.

HAYAT KESİNLİKLE; Güzel dizeleri okuyup, anlayabilmek, özümseyebilmektir

HAYAT KESİNLİKLE; Yaşamında kimse için KURBAN olmadan, kimseyi KURBAN etmeden yaşamaktır

tly-74

Geçmişi Unut ve Sarıl Bana…

Bereketiniz, şansınız, yolunuz açık olsun. Her şey umduğunuzdan daha güzel olsun…

KENDİME SÖZ VERİYORUM!

Aklımın dinginliğini hiçbir şeyin bozmasına izin vermeyecek kadar güçlü olmaya,

Karşılaştığım herkesle sağlık, mutluluk ve başarıdan söz etmeye, …

Tüm arkadaşlarımın kendilerini değerli hissetmelerini sağlamaya,

Her şeyin aydınlık yüzüne bakmaya ve iyimserliğimin gerçeğe dönüşmesine çabalamaya,

Yalnız en iyiyi düşünmeye, yalnız en iyi için çalışmaya ve en iyiyi beklemeye,

Başkalarının başarısından kendiminki kadar coşku duymaya,

Geçmişin yanlışlarını unutmaya ve gelecekte daha büyük başarılara ulaşmak için var gücümle çalışmaya,

Her zaman neşeli bir yüz ifadesine sahip olup, selamladığım her canlı varlığa gülümsemeye,

Kendimi geliştirmeye,   başkalarını eleştirmeye zaman bırakmayacak kadar çok zaman vermeye,

Kaygılanmayacak kadar yüreğim geniş, kızgınlığa kapılmayacak kadar yüce, bozguna uğramayacak kadar güçlü ve üzüntüye kapılmayacak kadar mutlu olmaya

KENDİME SÖZ VERİYORUM!

Kaynak: Bir İZ
Ruhsal Büyüme... kategorisinde yayınlandı. 1 Comment »

Bu gezegenin acilen barış kurucularına, şifacılara, yenilikçilere ve her türlü sevenlere ihtiyacı var…

Dünyadaki en huzursuz insan, kalbinde kıskançlık ve kin olan insandır…

Ne yapmak istiyorsun?

Ne istiyorsun?

Ne yapmak istiyorsun?

Ne olmak istiyorsun?

Sen kimsin?

Kim olduğunu ya da olmadığını düşünüyorsun? …

Seçim yaptığınızda hem sizin hem benim yaşamımı değiştireceksiniz sonsuza kadar! “Bildiğiniz ve bilmediğiniz tüm” yaşam için seçim yapıyorsunuz!

Bir düşünün ve seçim yapın artık

kAYNAK: Hepimiz Biriz Semih Özer

Ruhsal Büyüme... kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »

BU KÜÇÜK MAVİ GEZEGENDE NASIL MUTLU YAŞARIZ

Fotoğraf: BU KÜÇÜK MAVİ GEZEGENDE NASIL MUTLU YAŞARIZ1. Açık olun. Her şeye açık olun. Her ne vuku bulursa , ona açık olun.2. Bir şeylere tutunmaya çalışmayın. Bırakın giden gitsin , gelen gelsin.3. Kalbinizde kalın. Her ne olursa olsun gerçek hislerinize sadık kalın.4. Hayatımızdaki insanlar değişecek. Bunun olmasına izin verin ve sürece güvenin. Amaçlarına hizmet etmiş ve artık derinleşip gelişmeyen ilişkilere tutunmak zorunda değiliz.5. Evinizi , yaşadığınız yeri değiştirmekten korkmayın . Eğer hislerimize karşı gerçekten açıksak , doğru yerlere yönlendirileceğiz.6. Yapmakta olduğunuz ya da eğitimini aldığınız işlere saplanıp kalmayın. Kendinize gerçekten ne yapmak istediğinizi sorun. Sizi hangi iş gerçekten mutlu ederdi ?7. Hayatta sevinci arayın. Her ne pahasına olursa olsun. Sizi mutlu eden şeyi bulun ve onu yapın. Her gün. Her zaman.8. Düzenli bir biçimde kendinize sessiz kalacağınız bir zaman ayırın ve DİNLEMEYİ öğrenin. Hislerinizi dinleyin , sizi neyin mutlu ettiğine kulak verin , sezginizin size söylemeye çalıştığı şeyi dinleyin.9. SEVMEYE cüret edin! Her nerede bulunuyorsanız bulunun , kiminle birlikte bulunuyorsanız bulunun , her ne yapıyor olursanız olun sevecen bir varlık olun. Kalbinizi açın ve onu açık tutun. Bu sahip olduğumuz en büyük korumadır.10. Mümkün olduğunca çok yükümlülüğünüzü tamamlayıp bitirin. Buna dünyevi yükümlülükler , ailevi yükümlülükler , mali yükümlülükler , spiritüel yükümlülükler dahildir. Bitirdiğimiz her yükümlülük bizi özgürleştirir.11. Kişisel olarak artık gereksinim duymadığınız her şeyi bırakın ya da başkasına verin. Dolaplarınızı , kitaplarınızı , malınızı - mülkünüzü , ilişkilerinizi, taahhütlerinizi , sorumluluklarınızı gözden geçirin ve Öz Benliğiniz ile uyum içinde olmayan her şeyden kurtulun. Bunu ölçüp tartmanın bir yolu da , bir şeyin size bir hafiflik ve sevinç mi , yoksa sıkıntılı bir ağırlık mı verdiğini hissetmektir. Bırakmak harika bir duygu verir ve Yeninin yaşamınıza girebilmesi için boşluk yaratır.12. Dürüst olun. Kastettiğiniz şeyi söyleyin ve söylediğiniz şeyi kastedin.13. Birbirinize saygı gösterin. Hepimiz muhteşem kozmik varlıklarız. Her birimiz. Sadece , bazılarımız muhteşem kozmik varlıklarımızı çok iyi tebdili - kıyafetlerle gizliyoruz. Kendimize ve birbirimize dürüstlük , saygı ve sevgi ile davranalım. Bu yapabileceğimiz en kökten dönüşüm geçiren şeylerden biridir14. Kendimizi tümüyle sevip kabullenmemizin zamanı gelmiştir. Gelin , tüm kendimizden kuşkularımızı , öz saygısından yoksunluğumuzu , kendimizi aşağılayıp yargılamalarımızı bir kerede ve tümüyle bırakalım. İyi , cesur , sevecen nazik ve akıllı varlıklar oluşumuza saygı gösterelim.15. Güçlü olmaktan korkmayın : Hepimiz güçlüyüz. Hepimiz müthiş yeteneklere sahip son derece muktedir varlıklarız. Hepimizin içinde derin sevgi ve iyilik hazineleri var. Artık gücümüzden korkmamız gerekmiyor. Güçlü olmamız gerekiyor. Açık , berrak olmamız gerekiyor. Ve kendimize ve yeteneklerimize güvenmemiz gerekiyor.16. Bilinmeyene atlamaktan korkmayın. Orada ne bulunduğu konusunda bir ipucuna sahip olmamamıza rağmen. Doğru , yeni bir yere ulaşmamızın tek yolu , önümüzde ne bulunduğunu göremediğimizde bile , ilerlemeye devam etmektir.17. Bağışlama özgürlüğün anahtarıdır. Biraz zaman ayırıp , hayatınızdan geçmiş herkesi bağışlayın. Tüm geçmiş deneyimlerinizi bağışlayın. Kendinizi bağışlayın. Hepsini kendi benzersiz yolculuğunuzun , size tam da gelişmek , dönüşüm geçirmek ve özgürleşmek için ihtiyacınız olan şeyi veren bir parçası olarak görün.18. Her şey için şükran duyun. Kimseniz o olduğunuz için şükran duyun. Yaşamınızın tüm unsurları için şükran duyun. Tüm deneyimleriniz , ilişkileriniz , çevrenizdeki her türlü güzellik için şükran duyun. Karşılaştığınız her iyi davranış , yaşadığınız her sevgi anı , her türlü beslenişiniz için , doğanın verdiği ilham için şükran duyun. Her an , en karanlık anlarımızda bile şükran duyacak o kadar çok şeye sahibiz ki. 1. Açık olun. Her şeye açık olun. Her ne vuku bulursa , ona açık olun.

2. Bir şeylere tutunmaya çalışmayın. Bırakın giden gitsin , gelen gelsin. …

3. Kalbinizde kalın. Her ne olursa olsun gerçek hislerinize sadık kalın.

4. Hayatımızdaki insanlar değişecek. Bunun olmasına izin verin ve sürece güvenin. Amaçlarına hizmet etmiş ve artık derinleşip gelişmeyen ilişkilere tutunmak zorunda değiliz.

5. Evinizi , yaşadığınız yeri değiştirmekten korkmayın . Eğer hislerimize karşı gerçekten açıksak , doğru yerlere yönlendirileceğiz.

6. Yapmakta olduğunuz ya da eğitimini aldığınız işlere saplanıp kalmayın. Kendinize gerçekten ne yapmak istediğinizi sorun. Sizi hangi iş gerçekten mutlu ederdi ?

7. Hayatta sevinci arayın. Her ne pahasına olursa olsun. Sizi mutlu eden şeyi bulun ve onu yapın. Her gün. Her zaman.

8. Düzenli bir biçimde kendinize sessiz kalacağınız bir zaman ayırın ve DİNLEMEYİ öğrenin. Hislerinizi dinleyin , sizi neyin mutlu ettiğine kulak verin , sezginizin size söylemeye çalıştığı şeyi dinleyin.

9. SEVMEYE cüret edin! Her nerede bulunuyorsanız bulunun , kiminle birlikte bulunuyorsanız bulunun , her ne yapıyor olursanız olun sevecen bir varlık olun. Kalbinizi açın ve onu açık tutun. Bu sahip olduğumuz en büyük korumadır.

10. Mümkün olduğunca çok yükümlülüğünüzü tamamlayıp bitirin. Buna dünyevi yükümlülükler , ailevi yükümlülükler , mali yükümlülükler , spiritüel yükümlülükler dahildir. Bitirdiğimiz her yükümlülük bizi özgürleştirir.

11. Kişisel olarak artık gereksinim duymadığınız her şeyi bırakın ya da başkasına verin. Dolaplarınızı , kitaplarınızı , malınızı – mülkünüzü , ilişkilerinizi, taahhütlerinizi , sorumluluklarınızı gözden geçirin ve Öz Benliğiniz ile uyum içinde olmayan her şeyden kurtulun. Bunu ölçüp tartmanın bir yolu da , bir şeyin size bir hafiflik ve sevinç mi , yoksa sıkıntılı bir ağırlık mı verdiğini hissetmektir. Bırakmak harika bir duygu verir ve Yeninin yaşamınıza girebilmesi için boşluk yaratır.

12. Dürüst olun. Kastettiğiniz şeyi söyleyin ve söylediğiniz şeyi kastedin.

13. Birbirinize saygı gösterin. Hepimiz muhteşem kozmik varlıklarız. Her birimiz. Sadece , bazılarımız muhteşem kozmik varlıklarımızı çok iyi tebdili – kıyafetlerle gizliyoruz. Kendimize ve birbirimize dürüstlük , saygı ve sevgi ile davranalım. Bu yapabileceğimiz en kökten dönüşüm geçiren şeylerden biridir

14. Kendimizi tümüyle sevip kabullenmemizin zamanı gelmiştir. Gelin , tüm kendimizden kuşkularımızı , öz saygısından yoksunluğumuzu , kendimizi aşağılayıp yargılamalarımızı bir kerede ve tümüyle bırakalım. İyi , cesur , sevecen nazik ve akıllı varlıklar oluşumuza saygı gösterelim.

15. Güçlü olmaktan korkmayın : Hepimiz güçlüyüz. Hepimiz müthiş yeteneklere sahip son derece muktedir varlıklarız. Hepimizin içinde derin sevgi ve iyilik hazineleri var. Artık gücümüzden korkmamız gerekmiyor. Güçlü olmamız gerekiyor. Açık , berrak olmamız gerekiyor. Ve kendimize ve yeteneklerimize güvenmemiz gerekiyor.

16. Bilinmeyene atlamaktan korkmayın. Orada ne bulunduğu konusunda bir ipucuna sahip olmamamıza rağmen. Doğru , yeni bir yere ulaşmamızın tek yolu , önümüzde ne bulunduğunu göremediğimizde bile , ilerlemeye devam etmektir.

17. Bağışlama özgürlüğün anahtarıdır. Biraz zaman ayırıp , hayatınızdan geçmiş herkesi bağışlayın. Tüm geçmiş deneyimlerinizi bağışlayın. Kendinizi bağışlayın. Hepsini kendi benzersiz yolculuğunuzun , size tam da gelişmek , dönüşüm geçirmek ve özgürleşmek için ihtiyacınız olan şeyi veren bir parçası olarak görün.

18. Her şey için şükran duyun. Kimseniz o olduğunuz için şükran duyun. Yaşamınızın tüm unsurları için şükran duyun. Tüm deneyimleriniz , ilişkileriniz , çevrenizdeki her türlü güzellik için şükran duyun. Karşılaştığınız her iyi davranış , yaşadığınız her sevgi anı , her türlü beslenişiniz için , doğanın verdiği ilham için şükran duyun. Her an , en karanlık anlarımızda bile şükran duyacak o kadar çok şeye sahibiz ki

Alıntı

Bir çocuğun anne ve babasına mesajı

Fotoğraf: Bir çocuğun anne ve babasına mesajı1- Bana  su  getirtmeyin,  siz de bana su getirmeyin. Aramızda  hizmetçi  yok. Herkes  kendi  işini  yapsın. Evde   küçük  yaşta iş  gücü  kullanmaya  ve  sevgi  istismarına son.2- Hata  yapmama  izin  verin  ki,  gerçekten  hata  ise  sonuçlarını  görüp  ders  alayım.Hata  değilse  siz  ders  alın.3- Her  istediğimi  bana  almayın. Size  karşılıksız kimse  bir şey  vermiyor. Her  şeyin  bir  çalışma karşılığında  elde  edileceğini  öğrenmemize  izin  verin. Sonuçlar  çalışmanın  ürünüdür.4- Benim  özgürlüğüm  sizin  özgürlüğünüzdür. Bir  yere  gitmek  istediğimde  beni  bırakın. Bana  kaçta  döneceğimi  değil,  ilkeler  söyleyin. İyi  insanlarla  birlikte  ol  ve  kendini  koru  gibi  bir  söz  benim  için  saat  kaçta  döneceğimden  daha  anlamlı  ve  yararlı. Yoksa  ben  yapacağımı  gündüz  gözü  de  yaparım.5- Okulun  amacı  öğrenmektir. Derslerden  kaç  aldığım  değil ,  bir  şeyler  öğrenip  öğrenmediğime  bakın. Beni  yarın  yaşamda  ayakta  tutacak  olan  aldığım  notlar  değil   öğrendiklerim  olacaktır.6- Benimle  ilgili  fikirleriniz  elbette  var.  Ama  arada  benim  ne  düşündüğümü,  ne  hissettiğimi  sorun,  gerçekten  dinleyin. Aramızda  ki  sorunların  çoğu  iletişimsizlikten  kaynaklanıyor. Konuşmak   kadar  dinlemeyi de  öğrenelim.7- Ben  dürüst  olmak  istiyorum. Beni  yalan  söylemek  zorunda  bırakmayın. Size  yalan  söylemeye  başlarsam;  bazen bilmeniz  gerekenleri  de   öğrenemeyeceksiniz.8- Söylediklerinize  karşı  çıktığımda   size  değil,  söylediklerinize  karşı  çıkıyorum. Siz  de  bana  değil ,  söylediklerime  karşı  çıkın. Kelimeler  incilmez,  ama  bizler  inciniriz.  Yani   1- Bana  su  getirtmeyin,  siz de bana su getirmeyin. Aramızda  hizmetçi  yok. Herkes  kendi  işini  yapsın. Evde   küçük  yaşta iş  gücü  kullanmaya  ve  sevgi  istismarına son.

2- Hata  yapmama  izin  verin  ki,  gerçekten  hata  ise  sonuçlarını  görüp  ders  alayım.Hata  değilse  siz  ders  alın.

3- Her  istediğimi  bana  almayın. Size  karşılıksız kimse  bir şey  vermiyor. Her  şeyin  bir  çalışma karşılığında  elde  edileceğini  öğrenmemize  izin  verin. Sonuçlar  çalışmanın  ürünüdür.

4- Benim  özgürlüğüm  sizin  özgürlüğünüzdür. Bir  yere  gitmek  istediğimde  beni  bırakın. Bana  kaçta  döneceğimi  değil,  ilkeler  söyleyin. İyi  insanlarla  birlikte  ol  ve  kendini  koru  gibi  bir  söz  benim  için  saat  kaçta  döneceğimden  daha  anlamlı  ve  yararlı. Yoksa  ben  yapacağımı  gündüz  gözü  de  yaparım.

5- Okulun  amacı  öğrenmektir. Derslerden  kaç  aldığım  değil ,  bir  şeyler  öğrenip  öğrenmediğime  bakın. Beni  yarın  yaşamda  ayakta  tutacak  olan  aldığım  notlar  değil   öğrendiklerim  olacaktır.

6- Benimle  ilgili  fikirleriniz  elbette  var.  Ama  arada  benim  ne  düşündüğümü,  ne  hissettiğimi  sorun,  gerçekten  dinleyin. Aramızda  ki  sorunların  çoğu  iletişimsizlikten  kaynaklanıyor. Konuşmak   kadar  dinlemeyi de  öğrenelim.

7- Ben  dürüst  olmak  istiyorum. Beni  yalan  söylemek  zorunda  bırakmayın. Size  yalan  söylemeye  başlarsam;  bazen bilmeniz  gerekenleri  de   öğrenemeyeceksiniz.

8- Söylediklerinize  karşı  çıktığımda   size  değil,  söylediklerinize  karşı  çıkıyorum. Siz  de  bana  değil ,  söylediklerime  karşı  çıkın. Kelimeler  incilmez,  ama  bizler  inciniriz.  Yani  ” sen  aptalsın”  değil.”  Bu  söyleğin  fikir  güzel  değil”  diyelim  birbirimize.

9- Toplum  içinde  gurur  duycağınız  bir  şey  olmam,  sizin  bana   bir  birey  gibi  davranmanıza  bağlı.

10- Sizden  beklediğim  şey  tek  başına  sevgi  değil,  aynı  zamanda  saygı. Küçüklerime  sevgi,  büyüklerime  saygı  hikayesi  geçen  yüzyılda  kaldı. Benden  saygı  istiyorsanız  bende  sizden  saygı  istiyorum.